Wednesday, March 11, 2015

Unbreakable.

嗨!
我想除了你沒人會來我的博客留下足跡
博客上寫的也只是你和我的故事
感覺這博客好像成了我和你溝通的其中一個橋樑
無聲但從中卻能明白對方的思考
我想我道歉已經道歉的夠多了
可能現在你真的不想和我說話,不想見我,逃避我
也可能正好相反
你總會有兩面可能性思考的腦袋

這博客成了我感性時刻的記錄
同時也給能讓你釋放你的感性
說不出的感覺,不能用文字表達
是一件很糟糕的事情
有一個
能明白你的人無聲的陪伴,足矣

我的博客你會時常來讀
我的推特你會偶爾看
為了不讓你情緒一下子到達一個爆點
我選擇把感覺寫在博客
等你平伏情緒和有時間,你會拜訪這裡
看看我寫的文字
文采平凡,能觸動到你的心,已足夠

這幾天我好想跟你說話
不是簡訊,而是通話
簡訊你可以看了就把我愣在那,已讀不回
我寧願,我們見個面,吃頓飯
在見面的整個過程不說任何一句話。
而我現在只能告訴自己
“錦權,她在忙,她真的忙到沒有時間去憂傷,去想別人。”
“錦權,她可以很無理取鬧的把任何人推開,給她些時間去想。”
“錦權,想想任何辦法能讓她開心起來。”
“錦權,她真的不想見你,不想理你,不想你在她身邊,因為你真的很煩。”
“錦權,其實兩年前的劇本又重演了。”
“錦權,她只是害怕所以才這樣對你。”
我只是想對你說
別把我丟在一旁
請也把我一起帶上
一起進入你那混亂的世界裡,幫你整理

關於電池的故事
等你變正常一些,才跟你說
那個電池,除非你最近做了很多好事然後有好報
否則這個電池現在不會落在你的手上

然後
有一個夢是
我在夢裡遇見你
然後你靠近我
嘗試聞聞你的發香
但我卻聞不出味道

然後
不知何時
我開始知道
你對我撒謊的感覺
我感覺得到
卻沒嘗試拆穿
告訴自己要相信你
即使有多麼的荒謬
即使大家都說我笨
我選擇相信你
因為
你毫無頭緒,只好用謊言
因為
那是你的本性

哈哈
有點後悔當初寫給你的紙條大部分是感性的
應該寫多點激勵語給你


She finds it hard to trust someone,
She's heard the words cause they've all been sung.
She's the girl in the corner,
She's the girl nobody loved.
But I can't, I can't, can't stop thinking about you everyday,
And you can't, you can't,
you can't listen to what people say.
They don't know you baby,
Don't know that you're amazing,
But I'm here to stay.


**When you lose your way and the fight is gone,
Your heart starts to break
And you need someone around now.
Just close your eyes while I put my arms above you,
And make you unbreakable.
She stands in the rain, just to hide it all.
If you ever turn around,
I won't let you fall down now.
I swear I'll find your smile,
And put my arms above you,
And make you unbreakable.
I'll make you unbreakable.


Cause she's the girl that I never had,
She's the heart that I wanted bad.
The song I heard on the radio
That made me stop and think of her.
And I can't, I can't, I can't concentrate anymore.
And I need, I need,
Need to show her what her heart is for,
It's been mistreated badly,
Now her world has started falling apart,
Falling apart.

**


You need to know that somebody's there all the time,
I'd wait in line, and I hope it yours.
I can't walk away 'til your heart knows,
That it's beautiful.
Oh, I hope it knows, It's beautiful.


**


Cause I love, I love, I love, I love you darling.
Yes I love, I love, I love, I love you darling.
And I'll put my arms around you,
And make you unbreakable.

No comments: